Pelanggan aku yang pertama…

alhamdulillah baru bayar jadi agent dah dapat customer..terima kasih kepada pokli kerana paparkan nama aku dalam web dia…tengahari tadi aku menerima satu sms dari seorang lelaki bernama En.Amir, dia ingin membeli gold bar 20g…excited aku sebab dapat first customer..tapi apa kan daya aku tiada stok emas dan belum jadi agent resmi lagi..lambat betul pablic gold nie…tak apalah..saudara amir nie tinggal di jitra..walaupun aku berasal dari kedah tapi sekarang aku di JB…kalau aku agen senang aku call public gold saja..tapi apa kan daya…jadi aku buka web pokli cari agent yg terdekat…walllaaa..ada sorang nie nama dia Azam..aku terus call dia…dapat ..tapi sekarang dia kursus..jadi aku minta dia uruskan en Amir..aku taknak hampakan en Amir..sebab niat aku bukan nak buat untung tapi nak mengalakkan orang menyimpan emas…terutama orang melayu…dan beragama islam…alhamddulillah en Azam sedia membantu…aku pun bagi no en Amir kepada En Adam….

kawan aku cakap rugi ko tak uruskan sendiri ..dah rugi 1.5% komisyen..kalau 20g tue bolehla dapat RM403.95..yup betul banyak..inilah untungnya jadi agen..tapi kita kena faham..aku pun kena faham..apa salahnya berkonsi…bagi la janji tak menghampakan permintaan orang…sebab sebagai orang islam kita kena faham kalau Allah dah tentukan itu bukan rezeki kita…bukan rezeki kita…jadi ini bukan rezeki aku…jadi aku takleh patah semangat….yg penting kerjasama antara agen…

Tinggalkan Jawapan

